onsdag 23 februari 2011

En innehållsrik helg

Kunde inte hålla mig utan åkte ner på Syfestivalen i Stockholm i helgen. Mycket garn, pärlor och scrapbooking var det allt men en och annan tygbutik fanns allt där. Strosade runt och försökte inspireras bland alla försäljarna. Blev inte lika imponerad som när jag var för några år sedan och det kan man väl förundras över..?
Roligast var i alla fall att min dotter var med mig! Vi träffade och surrade med massor av trevliga människor, både kända och okända. Bland annat så tog vi en fikapaus med Åsa och Wivi, träffade Marit och så fick jag syn på Lotta bland tygförsäljarna.  :-)
Lotta och jag
Efter festivalen åkte vi hem till min dotter och resten av kvällen myste jag med barnbarnen. Äldste var nyss fyllda fem år och på söndagen var det kalas. Sexton barn kom! Oj-oj, många barn var det men det gick jättebra! Alla åt tårta, lekte och var glada. Inga presenter var till mig för barnen sa att alla var till Elliot!?!  ;-)

DS var väldigt spännande...
Ombyggnationen går framåt och vi kan snart flytta in i huset igen! Grabbarnas rum blir klara till fredag och de kan flytta in i sina egna rum i helgen. Fondväggen i vardagsrummet blev superläcker och idag har det lagts parkettgolv i sovrummet.
Skifferväggen i vardagsrummet.
Sytt har jag också gjort och en smygtitt kommer här. Var du på Syfestivalen kanske du känner igen det..?  ;-)

I symaskinen...

2 kommentarer:

  1. 16 barn, det är som en dagisavdelning då! Men du verkar ha klarat det bra!
    Inga frestelser på mässan?
    Visst är det skönt när renoveringen börjar lida mot sitt slut, och man får börja piffa lite. Det blir så snyggt.

    SvaraRadera
  2. kärlek till dig min mor! <3

    SvaraRadera