måndag 4 juni 2012

Nystart

Hittade ON-knappen på symaskinen igår!  :-)

Nya numret av tidningen Fat Quarter inspirerade. Särskilt löparen med Blåklinten fastnade så den ville jag genast prova sy. Dock vill inte min högra hand ännu klippa riktigt lika mycket som jag själv vill, så en omgång applikationer fick räcka. Duken blev fyrkantig istället och den blev riktigt söt.
Och jag har ju inte sytt på evigheter så lusten och inspirationen är på topp! Ritade några fler blommor och det blev en till sommarduk med tre Rudbeckia på.


Rudbeckia & Blåklint

Hm, verkar som om jag inte hittade igen den där "prio-listan"... Men jag mår gott och det verkar som symaskinen har saknat mig!  ;-)

6 kommentarer:

  1. Så snygga! Jag gillar alldeles speciellt Rudbeckian, som är en favoritblomma, som jag har i rabatten här hemma.

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat, men prio-lista vad är det, nåt man lurar sig med eller?????

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är tillbaka igen,,, sakta och säkert.debuten blev iaf ,, jättefina!! Ha det gott och var rädd om dig/kram

    SvaraRadera
  4. Det var väl några lagom små arbeten att mjukstarta med. Söta!

    Ses snar, kram!

    SvaraRadera
  5. Så söta dukar. Lagom att börja med tills handen behagar samarbeta fullt ut.
    Snart kommer jag :-D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Minsann vackra dukar som fanns här. Ser att du haft problem med handen men verkar som du inte pallar för vilan längre. Ja så brukar det nog vara när man har ett brinnande intresse för något. Allt gott till dig.

    SvaraRadera