söndag 8 juli 2012

Den andra sidan...

Tråk-sömnad gjord...
Ikväll har jag sytt och sytt, skarvat och sytt ihop.
Att sy kviltar är ju jättekul! Särskilt roligt att sy framsidorna!  :-)
Och sedan är jag liksom klar med dem... Mentalt klar... Jaa, då vet jag ju hur kvilten ser ut och då är den ju färdig - eller hur!?!  ;-)
Lite trist att inte kunna använda dem är det ju... Så ikväll har jag sytt baksidor till flera framsidor. Så snart, snart är de (helt) klara!  :-)


 Två skarvade baksidor - en romantisk och en oromantisk...


Och så sydde jag en bröllpskudde igår! Blev väldigt uppskattad!  :-)




Undrar vad jag skall sy i morgon???   :-)

3 kommentarer:

  1. Hmmm, räcker det inte med framsidor? Det är ju bara den sidan som ska synas :-)
    Det finns några så'na hos mig också plus några som är på gång i olika stadier. Det är ju alltid roligast att börja på något nytt - niorutor t.ex.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är skoj att sy baksidor. För då känner man att man har kommit mentalt igång med kviltningen. Sedan är det kul att skarva ihop alla rester, till ett roligt bakstycke. Om man syr en kvilt som skall användas i soffan eller på sängen är det trevligt med baksidor, där det också händer något.

    SvaraRadera
  3. Nödvändigt ont!?
    Så himla fin kudde, klart den blev uppskattad!
    Kram till dej.

    SvaraRadera