söndag 13 januari 2013

En härlig dag!

En härlig dag idag!


 Solen strålade över vintervita vidder! Då gick det inte att sitta inomhus!
Tog en promenad och solen stod så lågt och gjorde långa, långa skuggor!


När jag kom hem så startade jag upp symaskinen! 
Inget hann bli klart... men här är en tjuvtitt på vad jag började på...


Och så var jag ju tvungen att prova sy det där blocket som halva bloggvärlden syr:


Fast jag "fuskade" för jag använde inte scraps..!
Men det var både rolig och snabbsytt och blev fint! Det blir nog fler sånna block framöver... Kanske av scraps nästa gång..? 
Länken till blocket finns här.

He-he, året börjar väl bra med två nya projekt!!  ;-)




7 kommentarer:

  1. Snyggt block. Om jag ska få ihop fler än 3 block så får jag nog också skära av mina "stora" tyger.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas solen kommer till oss nästa helg, längtar efter att så gå en tur i gnistrande snö! Vackra bilder!
    Känns nästan som om jag måste prova det där blocket, jag kan ju inte stå ensam utanför :)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Hehe... Klart man ska börja på många projekt... Sem om dom blir klara är frågan.

    Ser bra ut iallafall :)

    Kram till dej.

    SvaraRadera
  4. Även här nere i Eskilstuna hade vi en fantastisk dag igår. Så härligt med snöknarr under sulorna. Ser vårligt och fint ut det gröna.... kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Det var ett jättefint block Du har sytt. Och det ser ju ut som det går lika bra att "fuska" och sy av nya tyger också. Jag tillhör den "halvan" som inte har prövat att sy detta blocket ännu.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Äntligen ser man solen!!!
    Jag är nyfiken på vad som blir av dina block!
    Och att sy hela bloggvärldens populäraste är jag sugen på. Måste nog prova på några restbitar endera dagen!

    SvaraRadera
  7. Blir åxå lite sugen på att prova scraps- blocket, tror att jag måste köra igång i kväll! Snyggt blir det i alla fall!

    Textilanna

    SvaraRadera