måndag 29 april 2013

Drömresan!

Nu är det drygt en månad sedan vi var på min drömresa!
Jag har velat åka till Rom så länge och nu äntligen blev det av.



Colosseum är verkligen häpnadsväckande! 




Mumsig frukost och promenader varje dag.
Phanteon är fantastiskt! 




Läckra stenläggningar finns på både torg och i kyrkor!




En del bilar behöver bara en halv p-ruta och andra bilar tar lite mer plats!




Fantastiskt vackra kyrkor! 
Vilka enorma byggen och vilka takmålningar!




Kejsarens nya kläder? Nä, Påvens!
Jesusstatyn finns i Peterskyrkan. 



Rom är en fantastisk stad! 
Vi promenerade runt i staden varje dag och det finns hur mycket som helst kvar att se!
God mat, underbar glass & fantastiska byggnadsverk!
Jag hoppas denna första resa till Rom inte är den sista!


4 kommentarer:

  1. Jag vet ju det, det är därför jag också har det som drömmål: Italien och Rom!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att Du fick göra Din drömresda. Vi fick ju även vi ta del av den med Dina foton.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt Brita!
    Jag och KM åker dit på onsdag!

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du kom iväg på drömresan till slut.
    Må så gott

    SvaraRadera