lördag 25 juni 2011

Trevlig Midsommar!

Hoppas ni alla har en trevlig Midsommar! Här strålar solen och det är varmt och myggfritt, så det är helt perfekt väder. Men naturligtvis var det tvunget att komma ett regnmoln förbi, både igår och idag, och blöta upp utemöblerna så den goda maten får dock avnjutas inomhus!

Vi fick en Midsommarpresent med sju sorter!
Jippi, en Regnbågsquilt är färdig! En massa små lila kvadrater på tvärsan har blivit ett litet Pytte-Täcke. Ett matchande flanelltyg med lila prickar blev perfekt baksida. Nu har jag fått klart min första Regnbågsquilt!
Och för er som undrar: den oranga Regnbågen ligger till sig... Jag har en röd på g nu!  :-)

En Lila Regnbågsquilt
Och så satt jag en dag och sydde jag ihop en massa gröna restremsor. En som kom på besök undrade "Vad ska det bli?" "Jag vet inte!" svarade jag. Hm, visst är det helt normalt att sitta och sy fast man inte vet vad slutresultatet ska bli?!?  ;-)  Men efter lite mera sömnad och lite funderande så blev det en bonad med ett träd på. Tyckte det blev riktigt fint! Det finns mer kvar av de gröna remsorna så nu håller jag på med fler...  ;-)  Sy med "skräp" är jättekul!!


Skräpet blev ett träd!
Fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Vilket läckert pyttetäcke, tycker jag som älskar lila :-)
    Träder är fint, kul idé av remsor.
    Kram Wivi

    SvaraRadera
  2. Skräp i förvandling.Läckert.

    SvaraRadera
  3. 7 sorter... behövde du inte baka eller var det blommor du inte behövde plocka :-))

    Gulligt pyttetäcke och trädet är så läckert!

    SvaraRadera
  4. Härligt pyttetäcke samt ett skojsigt träd!! kram veronica

    SvaraRadera