måndag 8 juni 2015

Håll fokus...

Jag tackar för de peppande kommentarer i förra inlägget!
Om man håller sig fokuserad så kan projekten faktiskt blir färdiga!



Plockade upp den "kastade handduken" och höll fokus på Majas utmaning under helgen.
En ledig lördag och söndag med regnväder blev perfekt sy-väder!
Och kan man tänka, den blev klar!

Majas utmaningstyg finns i mitten-blocket:



Men som sagt, den blev större än jag tänkt mig, så jag kommer skicka iväg den på kviltning. Just nu mäter den 165 x 195 cm och det har jag ingen lust att kämpa med i min gamla symaskin. 

Inspirationen till kvilten hittade jag här:


I American Patchwork & Quilting från februari i år...


Bland annonserna!
Jag vet inte hur ni läser kvilttidningar... Men jag läser allt!  ;-)

Nu har jag förtjänat glassportionen jag smaskar på!


7 kommentarer:

  1. Hoppas att det är en tvåliters glasspaket du kommer att unna dig!
    Vilket fantastiskt arbete du gjort!
    Jag anser att kvilttidningar är de enda där reklamen är värd att läsa och nu bevisade du det verkligen det!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Vilken tuff skapelse, grattis till den!
    kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till din fina quilt och hoppas att glassen smakade.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Så häftig. Jag förstår att det var svårt att hejda sig när du väl kommit i gång.

    SvaraRadera
  5. Häftig!!Tur att vädret var med dig /oss så vi fick se din färgglada quilt!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Hus anygtt som helst, kanske lite beige:) vilken tur att det regnade i helgen.

    SvaraRadera