måndag 15 juni 2015

Helgen före Midsommar!

I vanliga fall... de senaste sex åren... har det varit QoL-träff den här helgen... 
Men inte i år... och jag har saknat det... och alla härliga sy-kompisar... 
Så det är redan bestämt... nästa år blir QoL-träff!

Men vi hade QUIP, "Quilt in Public" i år - för första gången!
Vi satt och sydde på Hägnan i Gammelstad och visade även lite saker som vi sytt
Dessvärre var det väldigt kallt och blåsigt men vi hade himla trevligt ändå!
 


Och himla trevligt besök hade jag också!
Åsa från Älvsjö och jag på en selfie  :-)



Och så har jag sytt i helgen!



Fick klart en framsida med det där roliga jag påbörjade i veckan
Färgglada fåglar på sybordet!




Tänkte först att det skulle bli ett Pytte-Täcke...
Men det blev så snyggt så jag vill nog ha den själv!  ;-)


Det får bli en bonad i mitt syrum
Tror inte jag sätter någon bård... det blir nog bara en avslutningskant i svart-vitt
Passar väldigt bra mot färgerna i mitt golv!  :-)

Till helgen är det Midsommar
Undrar om sommaren kommer då???


3 kommentarer:

  1. Å vad jag saknade dig och alla sykompisar i helgen :( Men jag får ta igen det nästa år.
    Här var det varm och skönt i lördags.
    Snygga pippifåglar förstår att du vill ha dem själv.
    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med en QUIP. Men visst är det ännu trevligare med en QoL-träff?
    Planera på du, jag hoppas kunna delta...
    Finfina pippisar du gjort.

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  3. Å så fina fåglar! Är detta eget hitte-på? Kul med QUIP day, men jag var på studentfest!!!

    SvaraRadera